INTE MIN DAG

Efter att ha haft små blödningar sen i måndags så ringde jag till MVC. Jag förklarade vad som hänt och de sa att om jag var orolig så kunde jag ringa till förlossningen eftersom att de inte hade någon läkare på MVC denna veckan. Jag ringde till förlossningen och de sa samma sak, kom in på kontroll om du är orolig. Så jag åkte från jobbet till förlossningen. Efter CTG, gynundersökning och ultraljud så fick jag reda på att jag har sammandragningar och att min livmodertapp börjat förkortats. Detta ska egentligen inte hända fören närmare förlossningen. Så nu ligger jag i ett rum för observation. Om 2-3 timmar så ska jag göra en ny undersökning och förhoppningsvis så har sammandragningarna avtagit och livmodertappen blivit längre för då får jag åka hem. Annars så ska man försöka stoppa sammandragningarna så att bebis inte kommer för tidigt. Bebis får helst stanna i 7-8 veckor till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide