MARDRÖMMAR

Sitter just nu på jobbet med Åsa och berättar om min hemska dröm som jag hade i natt. Det kändes så verkligt och jag mådde dåligt när jag vaknade. Iaf så drömde jag att jag var ute och gick och sen att marken bara försvann. Jag hamnade typ i en flod och åkte med en lång bit men tillslut kom jag fram till ett vattenfall och jag föll hur långt som helst innan jag landade i vattnet. Jag överlevde fallet men fick ont i foten. Sen vaknade jag och var superstressad och hade dessutom huvudvärk haha. Åsa berättade precis för mig att om man drömmer att man faller och sen inte vaknar innan man landar så kan man hamna i koma .. är det sant? lagom läskigt isåfall!
 
Jag googlade lite och jag vet inte ens hur jag ska tolka det här haha. Uppenbarligen har jag problem.
 

FALL: Du drömmer att du faller. Enligt Freud är detta en vanlig dröm med ångestkaraktär och kan tydas som att drömmaren är rädd att begå ett moraliskt felsteg, förlora sitt arbete eller sitt goda anseende. Se även AVGRUND. Resa sig efter fallet: oväntat nöje.

AVGRUND: Detta är ett vanligt drömmotiv. Du tycker dig ha gått en lång, slingrig väg och står plötsligt framför en gapande avgrund. Du grips av oemotståndlig lust att kasta dig ner men känner samtidigt svindel. Det kan tydas så att du bör rannsaka ditt inre, nå "botten" av dig själv för att försöka komma till klarhet men hur du vill utforma ditt liv. Drömmer du att du faller ner i avgrunden kan du erfara en sådan skräck att du vaknar, men samtidigt kan du känna en svindlande lyckokänsla som skänker dig nästan fysisk tillfredsställelse.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide