TRIP TO LONDON

Sådär, nu ska ni få veta vad jag har sysslat med i London. Jag åkte dit med min familj och med Patriks familj för att fira att Hanna fyllt och att Peter skulle fylla år. Hanna hade ingen aning om att min familj skulle åka med så hon fick sig en överaskning på flygplatsen hihi. 
 
Dag 1 - Åkte från Landvetter med SAS och flygresan gick jättesmidigt, för jag sov nog hela resan haha. Vi åkte ju redan 8 på morgonen så det blev inte så många timmar sömn under natten. Kom fram till hotellet vid 9 nångång, hotellet hette Classic Hyde Park om jag inte minns helt fel. Låg precis bredvid Hyde Park som namnet säger och det var inte långt till tunnelbanestationen Paddington. Hela första dagen så ösregnade det och blåste så att mitt "stormsäkra" paraply blåste sönder. Dessutom var alla butiker stängda vilket var super tråkigt! 
 
Dag 2 - Självklart var vi på jakt efter butiker som var öppna så vi kunde shoppa! Iaf jag och Hanna. Efter att ha gått konstant i två dagar höll mina fötter på att trilla av. Hade inte med mig några bra promenadskor upptäckte jag, skorna funkar bra att gå i hemma men uppenbarligen inte i flera timmar om dagen så jag köpte mig ett par converse. Halva priset mot hemma så jag var supernöjd och det var mina fötter med! Vi lyckades även hitta till Victoria secret där jag shoppade loss! Jag skrev ju lite i inlägget innan om köpen därifrån. På kvällen gick vi till Jamie Olivers restaurang och jag åt världens godste tonfisksallad! När jag åker till London igen så skall jag dit och äta! Efter maten gick vi till en teater där vi såg föreställningen Stomp. Hur grym som helst! Visste inte innan vad jag skulle förvänta mig men jag blev possitivt överraskad! Se den om ni får chansen, ni kommer inte bli besvikna!
 
Dag 3 - Denna dagen fyllde patriks pappa Peter år, så han fick självklart välja vad han ville hitta på! Överst på listan stod madame tussauds. Kön in var inte nådig, i över 2 timmar stod vi i kö för att få komma in. Så jäkla tråkigt men när vi väl kom in så var det ju superkul! På kvällen valde Peter att vi skulle gå till en brasilansk restaurang som låg nära vårt hotell. Man gick och tog tillbehör, som en buffé och därefter kom personalen in med sjuka mängder med kött! De kom in med köttet till bordet och skar bitar till en. Har aldrig ätit så mycket kött någonsin i mitt liv haha men gott var det. 
 
Dag 4 - Sista dagen i London. Vi tog en promenad genom finfina Hyde Park. Det var så grönt och hundar sprang fritt och lekte. Det fanns även kaniner i en inhägnad vid vattnet och vi såg ekorrar i träden! Hade jag bott i London hade jag definitivt bott nära Hyde Park! Vi fortsatte in mot city och jag köpte mig ett par converse till, ett par låga vita denna gånger som jag velat ha ett tag. Vi tog oss även till Harrods som är ett helt sjukt varuhus! Det är helt fantastiskt därinne och man måste ju bara shoppa något. Det är inte direkt så att man kan shoppa loss med tanke på priset men jag köpte en marmelad och en lemoncurd iaf. Just de, innan vi kom till Harrods gick vi förbi en Boots butik där jag köpte några produkter från Soap & Glory, jag var överlycklig över att ha hittat produkterna. Gick runt och log så mycket att alla började skratta åt mig hahah. Men därefter åkte vi tillbaka till hotellet, hämtade väskorna och begav oss till flygplatsen. På flygplatsen hade vi gott om tid så det blev rätt mycket shopping där med! Det var riktigt skönt att få komma in och talesättet "borta bra men hemma bäst" passar verkligen in på mig. 
 
Oj, världens längsta inlägg haha men så får det bli. Kände att även om vi bara hade fyra dagar i London så hann vi med otroligt mycket. Tänker självklart åka dit igen och jag försöker redan övertala patrik om att åka dit efter sommaren hihi. Vi får se hur det blir med den saken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide