UPDATE GRAVIDITET

 
Just nu befinner jag mig i vecka 28 (27+6). Den senaste tiden har varit lite tuffare än vanligt. Jag har foglossning men det börjar bli lite bättre i och med att jag gör övningar varje morgon och kväll som jag fått av sjukgymnasten. I mitten av förra veckan blev jag sjuk och det håller fortfarande i sig. Har varit hemma från jobbet både igår och idag. Är superförskyld och hostar så att jag nästan kräks men även det börjar bli bättre. 
 
I söndags så upptäckte jag att jag hade en blödning så jag ringde till förlossningen i Varberg som ville att jag skulle komma in på en kontroll, eftersom att man inte ska blöda så här sent i graviditeten. Vi kom dit och efter undersökningen så kom vi fram till att blödningen troligtvis beror på att jag hostar så fruktansvärt mycket. Bebisen mår jättebra och det är det viktigaste. Vi fick sitta i ett rum en stund och lyssna på hjärtslagen, det gjorde att allt kändes mycket bättre. Efter besöket har jag inte haft någon mer blödning och jag hoppas verkligen att det fortsätter så!
 
Idag har jag och Patrik varit hos BM på kontroll. Hon kollade alla värden och allt såg bra ut. Väger just nu 72,9 kg så än så länge har jag haft en viktuppgång på ca 4 kilo. Det känns nästan lite lite haha, men jag har ett tag kvar så jag lär hinna gå upp ett gäng kilo till. Än så länge har jag fått tre bristningar på magen. Två av bristningarna på magen har jag haft sen tidigare men det känns som att de syns mer nu. Känns inte superkul men det går liksom inte att göra så mycket åt det. Ska försöka komma ihåg att smörja magen varje dag, har hört att det kan hjälpa lite.
 
Något som är väldigt roligt är att barnvagnen och babyskyddet kom idag! Jag har bara öppnat kartongerna och kikat lite. Tänkte att jag och Patrik skulle ta upp barnvagnen tillsammans sen när han kommer hem. Känns så skönt att vi nästan inhandlat allt, förutom småsaker, så att vi är redo (så redo man kan vara) när lilla hjärtat kommer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide