VARFÖR JAG ÄLSKAR HÖSTEN

 LJUS - Jag älskar ljus, med eller utan doft. Ljus kan vara något av det bästa och mysigaste jag vet. Hösten är den perfekta tiden för att elda upp alla ljus som jag samlat på mig under resten av året. Men jag passar alltid på att köpa några nya som doftar lite mer höst / vinter. 
 
VARM DRYCK - Att krypa upp i soffan under kvällen/morgonen med en kopp te ger mig ett lugn i hela kroppen. Det är oftast under hösten som jag köper på mig några nya sorter som jag kan njuta av. OCH det är äntligen dags att njuta till fullo av chailatte från Espresso House. Kan vara något av det godaste som finns att dricka! 
 
KLÄDER - Höstmode kan ju vara det snyggaste som finns. Boots, stickade tröjor och stora härliga halsdukar. Under hösten känner jag alltid att jag vill uppdatera garderoben! Denna hösten köper jag nog inte allt för många klädesplagg pga graviditeten men jag ska unna mig ett par innetofflor, gosiga strumpor och myskläder att ha hemma! Kanske investerar i ett par vinterboots också.. vi får se!
 
INREDNING - Jag blir alltid sugen på att göra om hemma när årstiderna skiftar. Just nu är jag mest sugen på nya kuddar till soffan, en filt med något "juligt" mönster och minipumpor att ha som dekoration på mitt ljusfat på vardagsrumsbordet. 
 
MUSIK - Under hösten så släpper jag oftast allt som har med "sommarmusik" att göra. Ni vet, sån musik med mycket tempo, bas och som verkligen andas sommar. Under hösten så vill jag lyssna på Jasmine Thompson, Melissa Horn mm. Jag vill inte ha peppmusik utan mysmusik. 
 
TV - Under sommaren så brukar jag ta en paus från alla serier och tvprogram, känns som att just sånt går på lite sparlåga inför hösten. Men nu är det dags att börja med alla mysiga tv / filmkvällar igen. Nya tvprogram, nya serier eller nya säsonger på serier kommer ut och det blir man ju alltid exalterad av. 
 
NATUREN - Det är verkligen något särskilt med krispig höstluft. Att promenera runt ute, en solig och kall höstdag måste ju vara något av det härligaste som finns. Man får sån energi av luften och att få se alla löv på träden skifta färg, iaf jag. Och även under regniga dagar så känner jag fortfarande av mysfaktorn. För det finns väl inget mysigare än att komma hem efter att ha varit ute i en riktigt höststorm, byta om till myskläder, tända ljus, ta en kopp te och krypa upp i soffan framför en bra film. 
 
VINTER - Jag älskar även hösten för då vet jag att vi närmar oss vintern och min favorithögtid, julen! Jag vill redan nu börja lyssna på julmusik, ta fram adventljusstakarna och pynta! Men eftersom att vi är i mitten på oktober så får jag hejda mig haha. Men jag tänkte börja pynta tidigt i år. Eftersom vi väntar en liten bebis i mitten på december så vill jag hinna klart innan dess. Julpynt är inget som kommer stå högt upp på listan när vi kommer hem med bebis. Tänk att jag och Patrik ska få fira jul med en ny liten familjemedlem. Jag kan knappt vänta! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide