ATT BARA KÖRA PÅ

Det är typiskt mig att alltid gå från 0 - 100. Har tagit det lugnt i flera dagar och småfixat hemma. Men idag så drog jag igång en storstädning/röjning hemma och när jag väl börjat så har jag svårt att sätta stopp. Jag hade så mycket energi men nu säger kroppen ifrån. Från att ha sprungit runt i lägenheten och fixat i flera timmar till att knappt kunna gå .. typiskt mig! Aja, får spendera kvällen på soffan. Patrik var snäll och erbjöd sig att laga middagen så jag är rätt nöjd trots allt. 
 
Men apropå storstädning, är det bara jag som blir sugen på ny inredning under städning? Alltid när jag börjar städa och plocka så får jag massa ideér om hur jag skulle kunna göra om och vad som skulle vara fint här hemma. Tur att jag inte röjer allt för ofta haha. Men det jag nu kommit på är att jag vill ha lite dekoration på köksbordet. Vårt köksbort är alltid helt tomt och jag har börjat tycka att det ser riktigt tråkigt ut. Så jag tänker mig en löpare i någon ljus färg, ett marmorfat, en mindre grön växt och en eller två ljuslyktor från Ernst kollektion. Det skulle bli så fint! 
 
Jag är även sugen på en ny lampa att hänga ovanför köksbordet. Den som vi har nu lämnade den förra ägaren till lägenheten kvar liksom. Vi har aldrig riktigt tänkt på att köpa en ny för den vi har är helt okej och passar bra storleksmässigt men nu känner jag mig SÅ trött på den. Fast den lampan får vänta. Jag kanske låter den hänga kvar tills det är dags att flytta och en flytt blir det förhoppningsvis om kanske 2 år! Då har vi nog vuxit ur denna lägenheten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide