PÅSK

Jag är ledig. Påskledig. Fredag, lördag, söndag och måndag. Ledig i 4 hela dagar och jag är så fruktansvärt nöjd! Igår så åkte jag en sväng till kungsmässan och handlade lite grejer som jag behövde, men jag kom även hem med tulpaner! Rosa/vita och orange/gula. Älskar verkligen tulpaner, känns som vår när jag har tulpaner hemma. Jag brukar alltid köpa vita men jag kunde inte låta bli att köpa de rosa/vita, så himla fina. Och jag ville ha det liiite påskigt hemma så därför tog jag de orange/gula också. Vi har liksom inget påskpynt hemma, eller ah. Två kyckligar står på tvbänken men förutom det har jag inget påskpynt. 
 
Egentligen ville jag inte prata om tulpaner eller påskpynt men jag svävade liksom iväg lite haha. Jag ville berätta om att jag igår var på påskmiddag tillsammans med släkten på pappas sida. I alla år så har vi ätit påskmiddag hemma hos farmor. Men hon känner inte att hon orkar med det längre så från och med förra året så blir det påskmiddag på en restaurang istället hihi jag klagar inte. Detta året valde vi att äta middag på den turkiska restaurangen Ottomania. Jag har varit där flera gånger tidigare och de har så löjligt god mat! Jag tog fylld oxfile med lättfriterad potatis och rödvinssås. aaaaaaah så gott! Gå dit, annars missar ni nåt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide