VARFÖR JAG ÄLSKAR VINTERN

MUSIK - Det kan ju inte bara vara jag som älskar julmusik! Mina favoritlåtar sen förra året är A Christmas Carol med Alan Silvestri och i princip alla jullåtar med Sofia Källgren. Hennes röst är så vacker!
 
FILM - Två av mina favoritfilmer är A Christmas Carol och Grinchen. De får mig verkligen att känna julkänslan! Jag kan se de två filmerna om och om igen, tills Patrik blir tokig haha. Jag passar alltid på att se filmerna när han inte är hemma. 
 
MAT - Julmat, julmust, julgodis, pepparkakor, varm choklad och glögg! Finns det något bättre? Varje jul frossar jag i alla godsaker tills jag nästan dör haha.
 
LJUS - Något som verkligen höjer julstämningen är alla ljus. Mörka dagar som lyses upp av alla adventsljusstakar i varje fönster, ljusslingor på balkonger och levande ljus.
 
JUL - Julafton har alltid varit min favorit högtid. Trots att jag är vuxen nu så pirrar det alltid lite i magen när jag kliver upp på julaftonsmorgon. Patrik och jag firar alltid ihop och så spenderar vi halva dagen med min familj och halva dagen med hans familj. Hela dagen består av mys och god mat. Vad mer kan man begära? Detta året får vi dock se om vi kör som vi brukar eller om vi är hemma och så får familjen komma till oss när de kan. I år är det bebis som bestämmer hihi.
 
JULPYNT - Julpynt är också en sådan sak som verkligen förhöjer känslan av mys! Jag älskar när jag äntligen får ta fram allt julpynt och ställa allt på sin plats. I år har jag bestämt att jag ska köpa en fin krans att hänga på dörren. Sa det redan förra året men jag hittade aldrig någon som jag tyckte var fin, men detta året ska jag lyckas! Något som jag även älskar är när jag kan sätta upp julgranen. DÅ känner man verkligen att det är jul! Hemma hos oss är det jag som pyntar inne och Patrik sätter alltid upp ljus på både balkongen och räcket vid ytterdörren. Patrik sätter även ihop vår plastgran så att jag sedan kan hänga upp allt pynt. VI har plastgran pga katterna, de drar ner granen X antal gånger varje år så hade vi haft en riktig så hade den inte haft några barr kvar på julafton haha.
 
SNÖ - Varje år så hoppas jag på snö och när min önskar väl slår in så jag blir som ett litet barn! Jag älskar snö, kan stå i fönstret hur länge som helst och bara titta när flingorna faller. Dessutom så blir det så mycket ljusare ute när snön väl ligger på marken. Jag hoppas verkligen på snö i år och jag har hört att det denna vintern skall bli den kallaste på väldigt länge så det låter ju lovande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide